Visser Diesel Centrum
Dé specialist in testen,repareren van alle Diesel systemen!

                                                        

Voor alles wat rijdt , rupst of vaart , of elke motor waar roet uitkomt.
Wij kunnen u helpen bij ieder probleem op het vlak van dieselsystemen .
Onze vakmensen zijn echte specialisten zodat zij u goed en snel kunnen helpen.
Voor diagnose, reparatie, testen van componenten, ruilproducten of specialistische diensten bent u bij ons aan het juiste adres:
Wij vinden voor ieder merk en type voertuig of machine een passende oplossing.

Wij staan voor u klaar bij al uw dieselproblemen.
Wij maken hierbij gebruik van een uitgebreid dienstenpakket, zodat we u altijd kunnen helpen. De monteurs gaan daarbij op een efficiënte en grondige manier te werk.

Wij zijn dé specialist in dieselsystemen.

Wij zijn o.a. een door Bosch en Delphi gecertificeerd en erkend Diesel Center.

U kunt bij ons terecht voor:

• Uitgebreide diagnose aan alle dieselvoertuigen;

• Volledig testen van onderdelen;

• Reparatieservice;

• Ervaren monteurs die door systeem fabrikanten zoals  o.a. Bosch en Delphi zijn opgeleid;

• Gespecialiseerde kennis op het gebied van dieselsystemen en onderdelen;

• Ultramoderne test- en diagnoseapparatuur van Bosch,Delphi,Denso,VDO en andere merken;

• Leveren van ruilcomponenten, uitgebreid ruilsysteem op voorraad.

Specialisatie

Dieseltechniek is erg gecompliceerd. Daar is veel specialistische kennis voor nodig.
Wij hebben voor u een compleet servicepakket voor alle merken en modellen dieselvoertuigen.

Van lichte motoren tot zware motoren,  van personenauto, vrachtwagen tot locomotief.
Wij kunnen en willen u graag helpen en ondersteunen.
Daarbij staan kwaliteit, betrouwbaarheid en klantgerichtheid centraal.

U kunt bij ons terecht voor een standaard diagnose, een reparatie en voor meer specifieke problemen.
Visser Diesel Center gebruikt daarbij de beste test- en diagnoseapparatuur van Bosch,Delphi,Denso,VDO en andere merken.
De monteurs worden door o.a. deze fabrikanten opgeleid.
Ze beschikken daardoor over alle technische competenties en kennis om u altijd te kunnen helpen.

Bent u geïnteresseerd? bel of mail ons !

Heeft u een dieselprobleem en komt u er zelf niet uit?

Schakel dan tijdig Visser Diesel Center in.
Onze specialisten helpen u snel en effectief, want wij weten: tijd is geld.
Visser Diesel Center beschikt over de modernste diagnoseapparatuur.
Hiermee herkennen de monteurs iedere storing in uw dieselsysteem.
Zo kunnen zij snel starten met reparatie of vervanging.

Wilt u onze vakmensen inschakelen bij een dieselprobleem en heeft u geen transport voor uw defecte voertuig? Desgewenst verzorgen wij dit voor u.
U kunt met alle dieselvoertuigen bij Visser Diesel Center terecht.

Voor een goede diagnose doorlopen de monteurs de volgende stappen:

1. Foutcodes uitlezen met diagnoseapparatuur

2. Beoordelen van de data en de klacht tijdens een proefrit

3. Interpreteren van de data met betrekking tot de klacht

4. Beoordelen van de oorzaken van de afwijkingen om zo de vinger op de zere plek te leggen

Zodra het onderdeel dat problemen geeft gevonden is, testen de monteurs het uitgebreid om te kijken waar de fout ligt en hoe het op te lossen is. Dit kunnen ze doen door reparatie, revisie of ruiling van het onderdeel.

Ruilprogramma

Is een injector of brandstofpomp niet in orde? Dan biedt Visser Diesel Center u een ruilproduct aan. Alle ruilproducten worden door Visser Diesel Center:

– geïnspecteerd en beoordeeld

– voorzien van nieuwe originele onderdelen als er onderdelen defect zijn

– getest op gecertificeerde testbanken

– indien nodig voorzien van nieuwe inleercodes

De kwaliteit van de ruilproducten is uiteraard zoals u gewend bent en kan zich meten met een nieuw product. De prijs is echter heel aantrekkelijk ten opzichte van een nieuw product of fabrieksruil. Daarnaast krijgt u garantie en de monteurs voorzien de injectoren van nieuwe IMA-coderingen. Hiermee voldoet het voertuig weer aan de eisen op het gebied van emissie-uitstoot.

Repareren en reviseren

Een ouder type brandstofpomp of verstuiver? Dan is deelreparatie of revisie een goede optie. Hiervoor gebruikt Visser Diesel Center alleen originele Bosch-reparatieonderdelen. Een afsluitende test op de officiële testbank van een fabrikant zoals Bosch en Delhpi  garandeert dat het gerepareerde onderdeel ook echt goed werkt.

In onze specialisatie maken we het onderscheid

De service van Visser Diesel Center gaat verder dan de standaard diagnose en/of reparatie. Ook voor meer specifieke problemen kunt u bij ons terecht. Onze vakmensen beschikken over specialistische kennis om u goed en snel te kunnen helpen. Onder andere Bosch schoolt de monteurs jaarlijks bij. Zo zijn wij altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van dieseltechnologie. Op die manier garanderen we de beste kwaliteit in onze dienstverlening.

De topkwaliteit van Visser Diesel Center wordt gegarandeerd door:

– Professionele uitrusting van de werkplaatsen

– Specialistische apparatuur voor snel en efficiënt werk

– Compleet programma van originele merk onderdelen

– Bijscholing door Fabrikanten van het werkplaatspersoneel

Met gecertificeerde testapparatuur en specifieke reparatie- en testmethoden beoordeelen wij als Visser Diesel Center of een onderdeel 100% in orde is. Pas als aan de kwaliteitsnorm is voldaan, wordt het onderdeel in ons ruilprogramma opgenomen.

Hierbij een stukje historie en leerzame info over common rail systemen.

Common rail systemen hebben vanaf ca. 1997 hun intrede gemaakt en vervangen in rap tempo de traditionele systemen zo als wij die bij de diesel gewend waren. Kortom de diesel is elektronisch geworden.
Op zich biedt dit veel voordelen op gebied van milieu en rijeigenschappen.
Ook op het gebied van diagnose vereist dit een geheel andere aanpak dan bij een mechanisch geregeld systeem.

De moderne dieselsystemen laten zich niet meer positief beïnvloeden door een schroeven draaier en een nijptang.
Met een beetje draaien en stellen is de storing vaak niet opgelost, en kan soms zelfs nog erger worden.

1-DS-18403

Het motormanagement regelt het hele zaakje maar controleert ook alle functies en kan dus fouten herkennen en kenbaar maken via een lampje in het dashboard.
Meestal als het lampje aangaat is er een duidelijke storing en deze is dan vaak relatief eenvoudig te vinden want het motormanagement heeft een fout herkend en opgeslagen in het geheugen, dus uitlezen, storing herstellen en klaar.
In de meeste gevallen komen bij ons auto’s in de werkplaats waarvan het lampje niet brand, er geen foutcodes zijn opgeslagen en toch loopt de motor niet goed of helemaal niet meer.
Dan wordt het diagnose stellen al snel een heel ander verhaal.
Domweg componenten wisselen is geen optie in verband met de kans op schade en de prijs hiervan.

Dus meten met het juiste test gereedschap, kennis van zaken en ervaring spelen hierbij een essentiele en belangrijke rol.

Echter vaak gaat in de basis al mis.
Bij een diagnose zullen we onderscheid moeten maken in een aantal zaken.
Namelijk is het elektrisch (bedrading).
Mechanisch (motor mechaniek)
of hydraulisch (inwendige lekkage).

Het zal echter niet de eerste keer zijn dat een auto wordt aangeboden waarvan de motorcomputer al is vervangen, en na diagnose blijkt dat de motor mechanisch defect is.
Of dat er verkeerde componenten zijn gebruikt bij een eerdere poging op het euvel te verhelpen.
Jawel euvel verholpen en opeens treed er een heel andere storing op.

Kortom meten is weten.

Een aantal componenten laat zich vrij gemakkelijk op het voertuig testen en beoordelen, en is ook met uitlees apparatuur snel te beoordelen of het werkt of niet.

Poppetje18procent

Kijk, een computer (motor-stuurapparaat) is een vrij dom ding dat meet ingaande signalen rekent hier mee volgens een vast gelegd kenveld en gaat dan iets aansturen of bedienen.
Dit bedienen veroorzaakt weer iets aan een ingaand signaal en de computer doet hier weer iets mee en de kring is rond.
De computer weet niet beter dan dat als deze iets aanstuurt met een bepaald signaal zal er het berekende gebeuren.

Door lekkage of slijtagDieselsystempruefung_EPS708_GB_734x350_w734e kan er in werkelijkheid bijvoorbeeld veel minder worden ingespoten dan de bedoeling was, dus verlies in trekkracht.
Na een luchtmassameter, hogedrukpomp, drukregelventiel enz. toch de injectoren maar laten testen en jawel te weinig opbrengst aan de verstuiver.
Onze nieuwste testbank van Bosch de EPS708, en daarbij onze andere Lucas en Bosch testbanken kunnen alle typen en merken magneet en Piezzo gestuurde Common Rail injectoren testen en beoordelen.
Wij meten hiermee bij verschillende drukken (van 250 tot 2500 bar) en aanstuurtijden de opbrengst van de verstuiver en retour.
Na het testen krijgt een goedgekeurde verstuiver vaak en als nodig van de testbank een IMA codering, die door de ECU in de auto ingelezen kan worden.
Eigenlijk simuleren wij wat er in de motor ook gebeurt maar dan zichtbaar.

Attentie, soms kan een injector overcompenseren voor een andere injector.
Hierdoor wordt men vaak op het verkeerde been gezet.
Advies is om bij afwijkingen niet een injector zomaar te vervangen , echter om alle injectoren voor vervanging eerst op een van onze door de fabrikant voorgeschreven testbanken te laten testen.

Bij dit meten gaat het om de totaal opbrengst van verstuiver, retour, deellast, voorinspuiting, stationair, straalbeeld en start.
Als deze gegevens zijn verkregen is met grote zekerheid vast te stellen of een injector goed is of niet, en blijkt ook dat er veel injectoren ten onrechte worden vervangen, tel uit uw winst.

Als o.a. Bosch Diesel en Delphi Diesel Center ondersteunen en ontzorgen wij u met raad en daad bij uw vaak complexe problemen met Dieselsystemen.  

      

Injection – Extreme Close.