Diensten en Producten Diagnose Laad systemen

Dynamo’s en Alternatoren

Reparatie en revisie van dynamo’s en alternatoren is van oudsher ons specialisme.
Dagelijks worden er in onze werkplaats reparaties uitgevoerd aan dynamo’s
en alternatoren. Bij een dynamo bedoelen wij de ouderwetse gelijkstroom dynamo en bij alternatoren de modernere wisselstroom alternator. Of het nu gaat om 6, 12 of 24 volt dynamo’s of 6, 12, 24 of 48 volt alternatoren met een vermogen van 1 tot 300 ampere niets is ons vreemd.
Bij reparatie worden alleen de defecte en/of slijtdelen vervangen dit is voor de klant economisch zo gunstig mogelijk. Bij revisie wordt de desbetreffende unit volledig gedemonteerd en alle onderden aan en grondig inspectie onderworpen en getest.
Discutabele en slijt-onderdelen worden vervangen.
Zelfs onderdelen welke in de nabije toekomst storing kunnen veroorzaken mogen ook geen tweede leven mee.

P_Xchange_Starter_Generatoren_en
Wij gaan ervan uit dat een gereviseerde dynamo of alternator net zo goed moet zijn als nieuw.
Nadat de onderdelen tegen corrosie zijn beschermd en een alternator is samen gebouwd wordt deze uitvoerig getest op onze nieuwe computer gestuurde testbank, welke naast de traditionele alternatoren ook de nieuwste alternatoren met digitale regelaar techniek kan testen.
Om onze klanten zo vlug mogelijk te kunnen helpen hebben wij een uitgebreid ruilprogramma dynamo’s en alternatoren op voorraad.
Door onze jaren lange ervaring op dit gebied kunnen wij vaak ook voor de oudere modellen een oplossing bieden of zelf de onderdelen uit voorraad leveren. Zelfs voor oldtimers bieden wij nog geregeld oplossingen om de stroom voorziening weer te laten werken zoals het bedoeld was.

Attentie:
67% van alle alternator storingen word veroorzaakt door een zwakke accu/batterij.
(een accu/batterij zou eigenlijk elke 3 jaar vervangen moeten worden, door een type met het juiste koudstart amperage)
14% van alle alternator storingen word veroorzaakt door slechte electrische verbindingen,zekeringen,slechte batterij kabels en slechte massa.
9% van alle alternator storingen word veroorzaakt door slijtage of slippen van de aandrijfriem.
6% van alle alternator storingen word veroorzaakt door overstarten met ander voertuig.
Zorg voordat u een alternator / dynamo  monteerd dat de accu volledig geladen is.
12.6 volt = 100%
12.4 volt =   75%
12.2 volt =   50%
12.0 volt =   25%
11.8 volt =     0%