Dynamo / Alternator

Reparatie, Revisie en levering van dynamo/alternator is van oudsher ons specialisme.

Dagelijk worden er in onze electra werkplaats reparaties uitgevoerd aan startmotoren en dynamo’s/alternatoren.
Of het nu gaat om 6, 12 , 24 of 48 volt, 0,50 tot 15 kilowat, dit is voor ons geen probleem.
Wij kunnen uw startmotor testen op een van onze speciale testbanken.

Wij adviseren om een dynamo/alternator altijd te laten testen.

Wij maken namelijk regelmatig mee, dat ze onterecht vervangen worden.


Hiermee weet u ook of de dynamo/alternator de veroorzaker van de storing is, of dat het iets anders is zoals b.v. slechte massa/of andere electrische contacten. Tevens kunnen wij u dan wij u met onze kennis en uitgebreide ervaring ondersteunen in het stellen van een juiste diagnose op het laad of startsysteem.
Het werkt als volgt:
U heeft een voertuig waarvan u denkt dat de dynamo/alternator niet goed is.
U belt ons met het orgineel nummer wat op de dynamo/alternator staat , omschrijving van de klacht en als mogelijk kenteken/motorcode en foutcodes.
Wij geven u technisch advies wat te doen, dynamo/alternatoreraf om b.v. te laten testen/vervangen.
Of mogelijk kunnen wij u adviseren om het voertuig te brengen zodat wij zelf hierop een diagnose kunnen doen.

U levert de dynamo/alternator in en omschrijft eventueel verder de klacht.
Wij stellen diagnose door o.a. de dynamo/alternator te testen en eventueel uit elkaar te halen en te kijken welke onderdelen stuk zijn.
Wij zoeken de prijs van de originele te vervangen onderdelen erbij.
Dan bellen wij u voor prijsopgave van de reparatie.

 

Bij uw akkoord voor revisie wordt de desbetreffende unit volledig gedemonteerd ,het huis, lagers, magneten,diode en spannings regelaar worden aan een grondige inspectie onderworpen en getest, discutabele en slijtonderdelen worden altijd vervangen , zelfs componenten welke in de nabije toekomst storing kunnen veroorzaken mogen geen tweede leven mee en worden vervangen door de orginele nieuwe componenten.

Nadat de onderdelen o.a. tegen corrosie zijn beschermd en de dynamo/alternator weer is samengebouwd, dan wordt deze uitvoerig op een van onze speciale testbanken met o.a. een (software) programma getest zoals deze in de praktijk zou moeten werken.
De dynamo/alternator wordt zodanig  getest dat deze weer voldoet aan de actuele fabriekswaarden.

Wij gaan ervan uit dat een gereviseerde dynamo/alternator net zo goed moet zijn dan een nieuwe, zelfs soms nog beter als eerst omdat eventuele fabrikant updates ook doorgevoerd kunnen worden.

Om onze klanten zo vlug mogelijk te helpen, hebben wij ook een uitgebreid met originele onderdelen gereviseerd ruil en nieuw programma aan startmotoren /alternatoren/dynamo’s uit voorraad.
Deze kunt u online opzoeken op onderdeelnummer of type:

Bekijk onze voorraad / Cross / Bruto Prijslijst Starters en Alternatoren

Attentie: de enkele hierin vermelde + line producten, zijn zeer goedkoop , maar kwalitatief minder, dus deze verkopen verkopen wij liever niet, dan wel.

Omdat wij in serie reviseren , kunnen wij een dynamo/alternator voor een tot 40% lagere prijs aanbieden. U kan dan meteen een nieuw gereviseerde dynamo/alternator meenemen en monteren en uw klant is snel geholpen.

Door onze jarenlange ervaring op dynamo/alternator gebied, kunnen wij vaak ook voor oudere modellen/ oldtimer startmotoren de onderdelen uit voorraad leveren of oplossing bieden.

P_Xchange_Starter_Generatoren_enBosch 0010 (8)

Attentie:
67% van alle dynamo/alternator storingen word veroorzaakt door een zwakke accu/batterij.
(een accu/batterij zou eigenlijk elke 3 jaar vervangen moeten worden, door een type met het juiste koudstart amperage)
14% van alle dynamo/alternator storingen word veroorzaakt door slechte electrische verbindingen,zekeringen,slechte batterij kabels en slechte massa.
9% van alle dynamo/alternator storingen word veroorzaakt door slijtage of slippen van de aandrijfriem.
6% van alle dynamo/alternatorstoringen word veroorzaakt door overstarten met ander voertuig.

Zorg voordat u een dynamo/alternator monteert, dat de accu volledig geladen is.
12.6 volt = 100%
12.4 volt =   75%
12.2 volt =   50%
12.0 volt =   25%
11.8 volt =     0%